التوقيت الخميس، 28 مارس 2024
التوقيت 08:34 م , بتوقيت القاهرة

أورنج تهنئ المصريين برأس السنة فى إعلان جديد

بمناسبة اقتراب احتفالات رأس السنة الجديدة، فاجأت أورانج عملاءها بأغنية جديدة مع نجوم مسرح مصر محمد أسامة (الشهير بأوس أوس) ومحمد أنور ومحمد عبد الرحمن، ليحتفلوا مع المصريين بنهاية العام الحالي، ولتصبح هذه الحملة الإعلانية أفضل ختام لسلسة إعلانات الشركة التى أمتعت المصريين بخفة دمها، وبتفكر المصريين أنه رغم من أن السنة خلصت لكن عروض أورانج لسه مخلصتش.

ويظهر نجوم مسرح مصر من الشباب فى شكل جديد مقدمين أغنية "لو السنة خلصت عروضنا لسه مخلصتش" وسط الأضواء والرقصات المبهجة ليقدموا عرض " اللى هتستخدمه النهاردة هيرجعلك بكرة" كواحد من أقوى العروض من أورانج.

 وانتشرت الأغنية بشكل هائل فى كل بيت على محطات التليفزيون، كما حققت نسبة مشاهدة غير مسبوقة على اليوتيوب والتى تخطت حاجز المليون مشاهدة فى اليوم الأول لتصل إلى 3,872,800 مشاهدة على موقع اليوتيوب فى خلال 5 أيام من إطلاق الأغنية. هذا وتعد هذه واحدة من سلسلة العروض والإعلانات المميزة التى أطلقتها أورانج على مدار العام بالتعاون مع النجوم الشابة الصاعدة ونجوم الكوميديا ومقدمى البرامج الكوميدية والمحتوى "اللايت" أو الخفيف لتقديم أغانى شعبية جديدة تروق للمصريين مثل أغنية "دولفين عملتلك اللالي" بالإشتراك مع نجوم SNL بالعربي، بالإضافة إلى نجم الأغنية الشعبية عبد الباسط حمودة الذى استقبلت أورنج الصيف من خلال أغنيته الشهيرة "يا صيف" فى إعلان حملة "دهب ورصيد"، وأغنية إعلان ياسمين رئيس وأبو حفيظة التى قدمت عرض "قرمشيه إشحنيه وإكسبيه" بالتعاون مع شيبسي.

وتأتى هذه الحمله للترويج عن #عرض_اخر_السنة الذى توكد به شركه اورنچ أن لو السنة خلصت.. عروض اورنچ ماخلصتش وان اللى هتستخدمه النهاردة هيرجعلك بكرة تانى وكمان هيجيلك ميجابيتس هديه تستخدمها واتساپ.. كل ده لما تكلم #٩#   .