التوقيت الخميس، 20 سبتمبر 2018
التوقيت 07:14 ص , بتوقيت القاهرة

أخر الاخبار

فيديو.. كواليس وحقائق سفاح شبرا

عقب إعلان وزارة الداخلية في بياناتها الرسمية عن ورود بلاغات من مواطنين أغلبهم سيدات بتعرضهم للطعن من "رجل أسمر يقود سيارة جب حمراء" ونجاح رجال مباحث روض الفرج من تحديد هوية قائد السيارة والقاء القبض عليه خلال ساعات معدودة، وعرضه على النيابة، قامت "دوت مصر" بجولتها الميدانية بشارع شبرا.

 

وقال رامي يوسف والشهرة "بوجي": "استلم عملى بالمقهي بمنطقة "مسرة بشارع شبرا" من 6 صباحا الي 6 المغرب، ومن خلال أصدقائي والجيران، بلغنى أن رجل يقود سيارة جيب النساء بـــ"يغز الحريم" والواقعة حدثت مع سيدات من جيراني، ومنهم حالة عند كنيسة العذراء .

 

تابع "بوجي"  المباحث فرغت كاميرات المحلات والاكشاك و"عرفوه من الكاميرات ".

 

وعلق "بوجي" قائلاً  " زمان كان كل واحد ايده في ايد التاني ولكن الان الناس بتخاف تتدخل  بدل ما يدخلوا في حوار مالهمش فيه ويجي عليهم الدور".

 

وقال أحد اصحاب الأكشاك امام بمنطقة مسرة بالقرب من مترو مسرة " احدي مناطق تعدي السفاح علي السيدات"  أنه فى الصباح الباكر "سمعت ان عربية جيب حمرا كانت واقفة واللي راكب نزل منها وكان في سيدة واقفة راح ناحيتها وضربها بحاجه حاده، وكان فيه ضحية أخري قبلها بيوم "

 

وأوضح "الناس صعب تدخل  لان الحوار ده الصبح بدري والحركة فى الشارع قليلة ومعاه عربية بيجري بيها"

 

السفاح عنده حاله نفسية وعقدة من الحريم، وممكن تحصل من اشخاص مرضي نفسيين، والواضح ان العقدة حريمي، "راجل معاه عربية ومبسوط ايه المشاكلا اللي ممكن تقابله سوي عقدة حريمي "

 

فتحى صاحب كشك

الواقعة مش عابرة لكن شارع شبرا "الحياه فيه عادية ومطمئنة ومفيش حاجة وبالنسبة للسفاح سمعنا عنه بظروفها".