التوقيت الأحد، 05 مايو 2024
التوقيت 04:37 م , بتوقيت القاهرة

فيديو| طرائف المتصلين ببرنامج "الحياة اليوم"

شهدت حلقة برنامج الحياة اليوم، على شاشة الحياة، تقديم الإعلامي عمرو عبدالحميد، اليوم الأربعاء، عددا من المواقف الطريفة، من متصلين بالبرنامج، في أثناء استضافة عدد من معاوني وزيري السياحة والري، هشام زعزوع، وحسام المغازي، من الشباب.


وقالت متصلة، تدعى محبوبة من الإسماعيلية، إن عددا كبيرا من الشباب لا يجد فرصة عمل بسبب الوسائط، ومع ترديد حديثها مرتين عبر الهاتف، طلب منها عبدالحميد، خفض صوت التليفزيون، والاستماع لهم عبر الهاتف فقط، لتقول "يا ماما وطي التليفزيون"، ليكرر مقدم البرنامج الجملة مرة أخرى، ضاحكا، بقوله "وطي التليفزيون يا ماما".


وتلقى البرنامج مداخلة هاتفية أخرى من شخص آخر يدعى محمد من كفر الشيخ، قال فيها "عايز أوجه لكم سؤال بالبدل الشيك اللي إنتوا لبسنها دي، عملتوا ايه كممثلين للشباب في فترة تواجدكم في الوزارة؟"، مضيفا "ياريت كل واحد يشرح سيرته الذاتية علشان نقتنع بيه، لأن شكلهم دبلوماسي جدا، محدش فيهم شكله والده عامل أو فلاح علشان يكون ممثل عن الطبقة الفقيرة".


ورد الإعلامي عمرو عبدالحميد على المكالمة قائلا "إنت عايزيهم يلبسوا هدوم مقطعة يعني ولا إيه علشان يمثلوا الطبقة الفقيرة، ومع إنتهاء المكالمة داعب عبدالحميد ضيوفه قائلا "إنتوا لابسين شيك ليه؟".