التوقيت الثلاثاء، 16 أبريل 2024
التوقيت 07:25 ص , بتوقيت القاهرة

فيفي عبده : جمالى ربانى وماليش فى عمليات التجميل

فيفي عبده
فيفي عبده

قالت الفنانة فيفي عبده : " أنا جمالى ربانى  ولم اجرى أى عمليات تجميل .. وأكثر ما يتعبنى تكرار شائعة وفاتى على السوشيال ميديا.. أنا عرفت من السوشيال ميديا أشياء لم تكن أعرفها ولكن يجب استخدامه بطريقة صحيحة لأنه تسببت في زيادة نسبة الطلاق  فى مصر".

فيفي عبده

وأكدت فيفي عبده خلال لقائها مع الإعلامى عمرو أديب ، أن 5 امواه من اختراعها وأنها تفاعلت بها مع الجمهور بعد أن بدأت تقديم أحد البرامج وقامت بتسجيلها في الشهر العقاري.

فيفي عبده

وتابعت فيفي عبده : "أنا ممكن أصاحب رجالة وما أصاحبش ستات، والرجال مش هياخد منى غير اللى عاوزه أديهوله، عاوز بصة أو غمزة، لكن مش هتقدر تاخد منى أى حاجة غصب عنى"، قائلة: "الست زى التعبانة مع الست مش عاوزاها تبقى أحسن منها" وقالت فيفى إنها تعبت كثيراً فى حياتها وتعلمت أشياء كثيرة، مضيفة: "إنت شهادتك كل الناس واخداها.. أنا شهادتى لا لأن شهادتى شهادة الحياة، الدنيا علمتنى، أنا قعدت مع الغلبان اللى مش لاقى ياكل وقعدت مع الناس الكبار".

فيفي عبده

وقالت فيفي عبده، إنها تعبت كثيراً فى حياتها وتعلمت أشياء كثيرة، مردفةً:"انت شهادتك كل الناس واخداها.. أنا شهادتى لا لأن شهادتى شهادة الحياة، الدنيا علمتنى، أنا قعدت مع الغلبان اللى مش لاقى ياكل وقعدت مع الناس الكبار".

فيفي عبده

وأضافت فيفي عبده :"أنا عندى 150 عازف، وكنت أخش البروفة يقولوا المدام جات، وألاقيهم واقفين كلهم"، مستطردة:"أنا عمرى ما شربت حاجة.. أنا مبحبهاش، ولا سجاير، لكن الشيشة اتعلمتها عشان كنت بعمل فيلم المزاد، وخليت محمد الدراوى جوزى يعلمنى أشرب الشيشة ازاى عشان أعمل الفيلم".

 

فيفي عبده

وتابعت فيفى عبده :"أنا بحب البلاد العربية وطول عمرى برقص لهم، وبحب أحلام، ومحمد عبده، عشان ملقتش رقاصات رجعت أرقص تانى"، قائلة: "الرقص لغة مش محتاجة ترجمة، لما بيجى وفد لمصر إحنا كنت بنمثل مصر برة، ووزارة السياحة كانت بتبعتنا، رحت الأرجنتين وألمانيا وتحدثت عن مدى أهمية الرقص الشرقى".

 

وأكدت فيفي عبده،  أنها لا تحب الرجال البخلاء، موضحة أنها تحكم على الرجال من ملابسهم، وأخلاقهم.

 

بسبب كلمة اتقالتلى مكنش لى ذنب فيها، وذلة اللسان دى دفعته إنى اتطلقت منه، واتجوزت راجل سنة ونص، ورجعت تانى لجوزى ده".