التوقيت الجمعة، 26 أبريل 2024
التوقيت 11:26 ص , بتوقيت القاهرة

جماهير الأهلي تهاجم عضو المجلس بسبب جاريدو

شنت جماهير النادي الأهلي هجوما على عضو مجلس الإدارة محمد عبد الوهاب بسبب دفاعه عن الإسباني خوان كارلوس جاريدو المدير الفني لفريق الكرة الأحمر.


وكتب عبد الوهاب عبر صفحته الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك":" للأهلوية فقط.... فاكرين سنه 2001 لما جه مستر مانويل جوزيه أول مرة كان النادي الأهلي بيبني فرقة جديدة وكانت العروض والنتائج مش قد كده وحصل هجوم جامد على الراجل من الإعلام والجمهور وكانت النتيجة إيه إنه مشي وجه بعده اتنين مدربين لم يحالفهم التوفيق ورجع مستر جوزيه بعد سنتين وشويه ليحقق أعظم النتائج مع الأهلي أنا بفكر حضراتكم بالموضوع ده ليه لأني شايف إن نفس السيناريو بيتكرر اليومين دول مع مستر جاريدو بالظبط وبقول لحضراتكم إن الأهلي والحمد لله عنده أحسن فريق لعشر سنين قادمة والبطولات قادمة وعارفه مكانها كويس بس المطلوب الصبر ودعمكم المعنوي لأن هو ده سر نجاح الأهلي على مر السنين... جمهورنا هو سبب نجاحنا".


من جانبهم رفض جمهور الأهلي رأي عبد الوهاب وأكدوا أن جاريدو يقدم مع الأهلي مستوى سيء بينما جوزيه كان يقدم كرة قدم جيدة وفقد البطولات لأسباب أخرى والفارق بينهما شاسع للغاية ولا يوجد وجه للمقارنة بين الموقفين.


وطالب معظم من علقوا على تصريحات عضو مجلس الأهلي برحيل جاريدو وإقالته من تدريب الفريق ومنهم من وضع هاشتاج:" جاريدو.. فاشل"، مطالباً مجلس الإدارة باتخاذ قرار سريع وحاسم.