التوقيت الخميس، 25 أبريل 2024
التوقيت 04:05 م , بتوقيت القاهرة

فيديو| ضابط تعليقا على "سيدة المطار": "وقعت مع راجل محترم"

أثار فيديو ياسمين النرش، صاحبة واقعة المطار الشهيرة، التي كانت متوجهة من القاهرة إلى الغردقة، الكثير من ردود الفعل على مواقع التواصل الاجتماعي، آخرها تعليق لضابط شرطة، يدعى، عمرو شريف، على الحادث الذي وصفه بـ"المشين"، عبر فيديو نشره على حسابه الشخصي.


وعلق شريف، من خلال فيديو لم يتجاوز مدته دقيقتين، تحت عنوان "كلمتين وبس"،  على الواقعة، قائلًا: "فيديو واقعة تعدى واحدة ست على ضابط شرطة شغال في المطار..الضابط تعامل بمهنية زائدة عن اللزوم ..بس طبعا كلنا كظباط مقهورين جدًّا من اللي حصل..إحنا وكل الناس المحترمة اللي معانا، كلنا مقهورين، بس السؤال، هنا: الناس عايزة إيه من الظباط، لا كده نافع ولا كده نافع!".


وتابع: "حظ الست الكويس أنها وقعت مع راجل محترم زيادة عن اللزوم، يعنى الظابط لو مد إيده عليها كانت الشرطة والداخلية بلطجية، الراجل أتعامل بالبراحة يبقى الداخلية تستاهل، أنتم عايزين إيه؟ ده استفزاز وقلة ذوق". 


وختم حديثه طالبًا من المواطنين، "تعالوا على نفسكم شوية وخليكم حلوين معانا علشان إحنا كويسين معاكم".


 


كلمتين وبس....

Posted by Amr Sherif on Sunday, May 3, 2015

 


تجدر الإشارة إلى أن الفيديو حقق نسب مشاهدة عالية، بلغت 65 ألف مشاهدة بالإضافة إلى 3 آلاف مشاركة -حتى وقت كتابة التقرير- وشهدت التعلقيات جدلًا كبيرًا بين رواد الموقع، أبرزها بشأن زجاج السيارة التي سجل فيها النقيب الفيديو .